Формуємо успішну людину
Розвиваємо увагу учнів на уроці
- Організовуючи увагу учнів на уроці, необхідно насамперед зазначити, на чому в цей момент потрібно зосередитися школярам. Під час опитування поставити завдання, на що саме у відповіді учня потрібно звернути увагу класу (доказовість думки, правильність мови, її виразність, повнота знань).
- Викладаючи навчальний матеріал, потрібно прискорювати чи сповільнювати темп мовлення, змінювати інтонацію на важливих уривках матеріалу. Монотонна мова нездатна привернути і підтримати увагу. Виразна мова привертає увагу своєю формою.
- Не потрібно на початку уроку вивішувати наочність, приладдя, необхідні для пояснення нового матеріалу, це відверне увагу учнів під час усного опитування, а до моменту пояснення втратить новизну, і зникне додатковий чинник залучення уваги.
- Коли клас відволікається, краще призупинити розповідь, зробити тривалу паузу, ніж робити зауваження, яке приверне увагу інших до учня, котрий порушив дисципліну, і відірве їх від навчальної роботи. Іноді можна почати говорити, не очікуючи абсолютної тиші в класі, це приверне увагу учнів, які ще не встигли зосередитися.
- Принцип побудови уроку, на якому мимовільна увага підтримується інтересом, - це змістовність матеріалу, викладеного в захопливій формі; різноманітність форм і методів роботи; захопленість самого вчителя матеріалом, який викладається; жвавість, емоційність, насиченість уроку.
- Навчити дітей правил самоорганізації уваги при засвоєнні навчального матеріалу.
- Навчити батьків прийомів розвитку уваги дітей.
- Забезпечити кожну дитину пам’ятками самоорганізації уваги під час вивчення навчального матеріалу.
- За аналогією із запропонованими іграми для розвитку уваги скласти ігри, які містять матеріал уроку, і регулярно використовувати під час заняття, переважно пропонуючи їх дітям із низьким рівнем розвитку уваги.
- Вводити ігри, що розвивають увагу, у фізкультхвилинки, в програми свят та інші позакласні заходи.
Рекомендації вчителям щодо розвитку пам’яті учнів
- Навчити дітей правил розвитку пам’яті.
- Навчити дітей прийомів заучування різних видів матеріалу.
- Провести роботу з батьками з навчання прийомів розвитку пам’яті для використання їх для занять із дітьми вдома.
- Забезпечити кожну дитину пам’ятками, як правильно запам’ятовувати навчальний матеріал.
- За аналогією із запропонованими іграми для розвитку пам’яті скласти ігри, які містять матеріал уроку, і регулярно використовувати під час заняття, переважно пропонуючи їх дітям із низьким рівнем розвитку пам’яті.
- Вводити ігри, що розвивають пам’ять, у фізкультхвилинки, в програми свят та інші позакласні заходи.
ПРАВИЛА УПРАВЛІННЯ УСПІХОМ НА УРОЦІ
1. Якщо після уроку в учня не залишилося питань, які хотілося б обговорити, посперечатися, пошукати рішення, то це означає, що урок, можливо, і був корисним, але залишив дітей байдужими до того, що на ньому відбувалося.
2. Необґрунтована похвала, гіпертрофовані компліменти, випадкові оцінки нівелюють відчуття успіху. Потрібно вміти бачити реальні зміни, реальні зрушення й достоїнства дітей, якими б малими вони не були, і вчасно підтримати учня.
3. Успіх починається з визнання дітьми права вчителя вчити. Авторитет, особистість учителя, його різноманітні достоїнства й інтереси є запорукою успіху учнів.
4. Психологічний клімат, обстановка життєрадісності, організація діяльності учнів на уроці, розумне сполучення репродуктивних і творчих методів.
5. Передчуття незвичайності, здатність учителя дивувати, привносити елемент романтичності відіграють важливу роль на уроці.
6. Учитель повинен любити дітей і вміти це робити. Не можна, виявляючи почуття захоплення від спілкування з одними дітьми, змушувати страждати інших.
7. Учитель повинен знати й весь клас, і кожного учня окремо. Він мусить дуже багато знати про дітей, щоб навчитися в потрібну хвилину допомагати їм.
8. Початок уроку виступає як момент, від якого в значній мірі залежить успіх усього уроку.
9. 80 % навчального успіху дітей залежить від уміння вчителя давати домашні завдання. Драма полягає в тому, що діти й дорослі розмовляють різними мовами, вкладають різний зміст у слова й видача домашніх завдань без точного пророблення того, що хотів би одержати вчитель, яке завдання він ставить, нерідко приводить учнів у стан замішання й примушує відмовитися від виконання домашніх завдань взагалі. Домашні завдання повинні бути смачними, хорошими, цікавими, творчими, нерідко практико-орієнтованими, оригінальними, доступними, різнорівневими, цікавими за формою, такими, що враховують здібності й особливості дітей.
10. Поряд із цифровою розгорнута текстова оцінка відіграє виняткову роль у стимулюванні навчальної діяльності дитини.
11. Ступінь захопленості учнів предметом виражається в їхньому бажанні й готовності займатися ним після уроків.
12. Учитель повинен навчитися включати учнів у колективну пізнавальну діяльність.
13. Якщо молодий учитель загострено переживає свою неуспішність і, незважаючи на значні зусилля, ніяк не може дати хороший урок, одним з відомих способів надати йому допомогу є спільна з кожним з адміністраторів школи підготовка серії уроків.
Кiлькiсть переглядiв: 297