http://nus.org.ua/articles/yak-govoryty-z-ditmy-pro-inklyuziyu-sim-tematychnyh-video/
http://poroshenko.com/en/projects/inklyuzivna-osvita
Веб-сайти бібліотек:
http://www.library.edu-ua.net- Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. О. Сухомлинського
http://www.nbuv.gov.ua- Національна бібліотека України ім. В. Вернадського
http://www.nplu.kiev.ua- Національна парламентська бібліотека України
1. Чітко визначені тема, мета.
2. Поурочний план — логічні схема побудови уроку {не обов'язково план уроку писати які конспект викладання нового матеріалу).
3. План повинен демонструвати методи, форми, прийоми роботи з класом, спрямовані на досягнення мети.
4. Чітко вказати форми і методи індивідуальної роботи з сильними і невстигаючими учнями.
5. Особливу увагу при плануванні треба приділяти самостійній роботі учнів на уроці, самостійному пошуку знань (наше завдання не наповнювати учнів знаннями, а викликати інтерес до знань, навчити здобувати ці знання, творчо мислити).
6. Повинні бути сформовані запитання, які пропонуються учням на різних етапах роботи на уроці.
7. Поурочні плани повинні передбачати всі елементи структури обраного типу уроку (урок засвоєння нових знань; урок формувань умінь та навичок; урок засвоєння умінь та навичок; урок узагальнення і систематизації знань; урок перевірки знань, навичок і умінь; комбінований урок).
8. Поурочні плани повинні бути охайно оформлені. Зошита слід обов'язково підписувати (предмет, клас, рік, учитель). Бажано щоб були поля, а після поурочного плану — вільне місце» де можна робити примітки, зауваження по ходу уроку
1. Обгрунтувати структуру уроку.
2. Взаємозв'язок навчального матеріалу з наступним і попереднім.
3. Врахування індивідуальних особливостей і можливостей учнів даного класу.
4. Мотивація навчання.
5. Інформаційна насиченість уроку, яку додаткову літературу використано.
6. Способи усунення перевантаження учнів.
7. Раціональність методів навчання, які використовувались
8. Забезпечення диференціації робота на уроці.
9. Ефективність роботи з розвитку розумових здібностей учнів, формування світогляду» моральних якостей особистості.
10.Рівень культури розумової праці на уроці.
I1. Способи формування навчальних умінь і навичок.
12.Методика оцінки й обліку знань, учнів, шляхи її вдосконалення.
13.У чому проявилось формування почуття відповідальності учнів за навчальну працю?
14.Що сприяло розвитку самоосвіти в учнів? Розвиток самостійної роботи на уроці
15.Рівень знань учнів. Якість засвоєння нового матеріалу.
16.Дотримання педагогічного такту і вимогливості до учнів.
17.В чому проявились недоліки і помилки уроку? Як вони будуть усуватись?
Деякі способи організації початку уроку
1. Пропонується задача, яка вирішується тільки з опорою на життєвий досвід учнів, на їх дотепність і кмітливість,
2. Дасться задача на тренування пам'яті, спостережливості, на пошук закономірностей — з матеріалу, добре засвоєного учнями.
3. На дошці записані рівняння і відповіді до них, серед яких с як правильні, так і не правильні Пропонується їх перевірити. На дошці записане рішення якого - небудь приклада чи задачі з традиційними, що часто зустрічаються, помилками. Пропонується здійсняти перевірку кожного логічного ходу рішення. Учитель прагне одержати найбільш повне обгрунтування критичних зауважень учнів.
4. Дається звичайна традиційна задача і традиційним рішенням. Пропонується знайти коротке, раціональне рішення.
5. На дошці короткий запис складної задачі, методом «мозкового штурму» здійснюється пошук її вирішення.
6. На столі в кожного учня лежить чистий листок паперу. Пояснивши тему уроку, учитель повідомляє, в кінці року з деяких питань, які розглядались на уроці, буде проведена перевірочна робота на 15 хв.
7. Урок починається з читання по реченнях заданого для самостійного вивчення параграфа и колективного обговорення його змісту Учні відповідями на запитання вчителя доводять глибину вивчення теми. Якщо відчуваються проблеми, відповідають консультанти і цієї теми. (Консультантів, як правило, двох учнів, учитель призначає на попередньому уроці).
8. На дошці записані запитання, відповіді , на які допоможуть зрозуміти ключові моменти доведення найбільш складної для учнів теореми і краще її запам'ятати.
9. Учні зображають деяку геометричну фігуру і проводять невелику дослідницьку роботу з певного плану.
11. Обговорюються різні засоби вирішення задачі, що була задана на попередньому уроці. Така задача повинна бути незвичайною, цікавою, але водночас доступною для всіх учнів.
12.Якщо ж додому було задано написати твір-казку або скласти математичний кросворд, то доцільно починати урок з представлення найбільш вдалих робіт.
13. Розглядається деяка математична проблема, яка ще не обговорювалась у класі. Учні накреслюють план пошуку її вирішення.
14. На дошці виконані до домашніх задач малюнки (звичайно перед уроком геометрії) За готовими малюнками обговорюється їх рішення.
15. Урок починають «солісти ». Так називають учнів, яким потрібно буде «захищати» рішення домашніх задач. Рішення оформляється на дошці до уроку При призначенні «солістів» враховується складність задач. Іноді по одній задачі відповідають кілька учнів. Клас стежить за грамотністю викладення рішення домашніх задач, обирає найкраще.